Wysokoenergetyczne przekąski. Kiedy na nie uważać?

Wysokoenergetyczne przekąski czyli pułapka dla odchudzających się, a pomoc dla osób chcących przybrać na masie.

Żeby schudnąć konieczny jest ujemny bilans kaloryczny.
Żeby utrzymać masę ciała –  bilans kaloryczny równy z wydatkami energetycznymi.
Żeby przytyć konieczne jest zwiększenie podaży kalorii. Czyli poprostu musimy jeść więcej.

Cała zabawa zaczyna się wtedy kiedy chcemy przytyć zdrowo. Nie sztuką jest uzupełnić kalorie „śmieciowym jedzeniem” czyli fast-foodami, słodyczami, słodkimi napojami itd.

W takim przypadku z pomocą przychodzą wysokoenergetyczne przekąski, które w małej ilości zawierają dużą dawkę energii czyli cechują się dużą gęstością energetyczną.

W przeliczeniu na 100 g orzechów i nasion znajdziemy około 500/ 600 kcal. Jeśli chodzi o suszone owoce to zazwyczaj mieszczą się w granicach 200-400 kcal na 100 g produktu, w zależności od rodzaju owoców
i zawartości w nim cukrów.

Orzechy i nasiona są produktami, które powinny znaleźć się w diecie każdego. Są bogate w białko, zdrowe tłuszcze, błonnik pokarmowy, witaminę E oraz magnez.

Orzechy włoskie pozytywnie wpływają na pamięć, koncentrację, pracę mózgu i układu nerwowego.

Suszone owoce są źródłem witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, a także błonnika poprawiającego perystaltykę jelit. Znajdziemy w nich sporo witaminy C, potasu oraz miedzi.

Orzechy, nasiona oraz suszone owoce mogą stanowić doskonałą zdrową przekąskę, a także idealnie sprawdzają się jako dodatek np. do owsianek, koktajli, jogurtów.

Jedząc małą ilość takich produktów dostarczamy sporą dawkę energii. Dlatego należy uważać na ich ilość w naszej diecie. Suszone owoce świetnie sprawdzą się w posiłkach potreningowych, jako źródło węglowodanów w celu uzupełnienia glikogenu mięśniowego po wysiłku fizycznym.
Są to produkty jak najbardziej dozwolone w codziennej diecie i wskazane! Musimy tylko uważać, ponieważ w małej ilości dostarczamy sporo kalorii. Wydawać nam się może, że jemy mało (mało objętościowo) a mimo to kalorycznie  prezentować będzie się to troszkę inaczej. Należy na to zwracać uwagę przede wszystkim podczas diety odchudzającej.

Dla osób chcących zwiększyć masę ciała jest to fajne koło ratunkowe, ponieważ nadwyżka energetyczna wiąże się z dużą ilością spożywanego pokarmu, a w takiej małej ilości jedzenia możemy w zdrowy sposób uzupełnić niezbędną nam dawkę energii.