...
img
Zdrowie
24 października 2022

6 pomysłów na szybki obiad z Biedronki

Szukasz pomysłu na szybki obiad? Przeczytaj co dla Ciebie przygotowałam

Udostępnij

Postanawiasz przejść na dietę i zdrowiej się odżywiać. W Twojej głowie powstaje plan idealny- 5 treningów w tygodniu, tylko zdrowe i zbilansowane posiłki, które wyglądają tak, że nawet Twoja ulubiona fit-infulenserka nie powstydziłaby się ich pokazać na swoim profilu. Pełna zapału robisz zakupy, a oczami wyobraźni już widzisz jak, mieścisz się w te jeansy, w których od 4 lat nie umiesz dopiąć guzika.

A potem pojawia się rzeczywistość…

Musisz zostać dłużej w pracy, Twoje dziecko się rozchoruje, a motywacja gdzieś ucieknie. Nagle pojawia się pokusa, żeby wszystko przerwać, bo skoro nie idzie zgodnie z planem, to możesz na chwilę odpuścić dietę i zacząć ją od nowa. Od poniedziałku.

Znasz to? Ja tak! Z własnego doświadczenia i z indywidualnych konsultacji z Wami.

W ten sposób możesz działać latami i tkwić w błędnym kole odchudzania. Dlatego przygotowałam pomysły na szybki obiad z Biedronki, które ułatwią Ci życie w kryzysowych sytuacjach. Wszystkie gotowce mają całkiem dobry skład i są super rozwiązaniem gdy brakuje Ci czasu (lub chęci), żeby samodzielnie przygotować obiad.

Tylko czy taki szybki, gotowy obiad jest zdrowy?

To zależy. Są gotowce i… gotowce. Jedne mają prosty skład, a użyte składniki praktycznie niczym nie różnią się od tych, które użylibyśmy, przygotowując takie same danie w domu. Inne dania mają tak beznadziejny skład i makro, że lepiej omijać je szerokim łukiem.

Jedynym minusem większości gotowców jest to, że zawierają one duże ilości soli. Dlatego staraj się nie dosalać pozostałych dodatków, tak aby wyrównać bilans.
Pamiętaj też, że Twoja dieta nie musi być idealna, aby była wystarczająco zdrowa, a taki szybki obiad, będzie lepszym rozwiązaniem niż hot-dog kupiony na stacji benzynowej.

Pomysły na szybki obiad z biedronki (dla wszystokżerców)

Świeże tortellini

  • Kupisz je w kilku wersjach smakowych m.in. ze szpinakiem i ricotta, nadzieniem z grzybów, z prosciutto i serem czy z pomidorami i mozzarellą. Różnica kaloryczna w zależności od smaku jest niewielka, więc wybierz takie, które smakuje Ci najbardziej.
  • Opakowanie ma 250 g, i według sugestii producenta znajdują się w nim dwie porcje. Moim zdaniem jeśli nie jesteś strasznie głodna to 1/2 opakowania powinna Ci w zupełności wystarczyć. Zwłaszcza jeśli wzbogacisz tortellini o dodatki.
  • Tortellini ma dość mało białka, bo porcja (1/2 opakowania) dostarcza tylko 10 g białka, dlatego warto dodać coś od siebie, co podbije tę wartość. W końcu białko wpływa na sytość posiłki. Co możesz dodać- kulki mozzarelli light, parmezan lub grana padano albo zjeść skyr waniliowy w ramach deseru. W tej rolce znajdziesz wysokobiałkowe jogurty, które sprawdzą się jako deser.
  • Dodaj do tego szybkiego obiadu warzywa, bo tych nigdy dość. To może być sałatka z sosem na bazie skyru (przy okazji zwiększysz ilość białka) albo podsmażony szpinak z pomidorkami koktajlowymi.
  • Mój pomysł na to danie- posiekaj ząbek czosnku, podsmaż go na oliwie z oliwek. Dodaj solidną porcję szpinaku i pomidorki koktajlowe przekrojone na pół. Podsmaż chwilę. W międzyczasie ugotuj tortellini, następnie dodaj je na patelnię. Wymieszaj, dopraw do smaku i posyp tartym serem Grana Padano. Przygotowanie takie obiadu powinno zająć Ci maksymalnie 10 minut.
pomysły na szybkie obiady, które kupisz w Biedronce

Lasagne z kurczakiem

  • Bardzo prosty skład. Plus dla producenta, że użyty makaron jest z pszenicy durum, która ma niższy indeks glikemiczny niż zwykła pszenica. Kolejny plus za to, że lasagna jest z kurczakiem, a nie z wieprzowiną lub wołowiną. Dzięki temu danie ma mniej nasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Jedna porcja (1/2 opakowania) dostarcza tylko 262 kcal.
  • Lasagne warto zjeść z surówką, do której dodamy źródło biała (np: mini mozzarelle light), ponieważ w porcji dania jest tylko 14 g białka. Trochę mało.
  • Lasagne można podgrzać w mikrofali albo w piekarniku. Druga opcja zajmuje dużo więcej czasu, bo aż 25 minut, więc jeśli jesteś bardzo głodna i nie masz w domu mikrofali, to warto kupić w Biedronce coś innego na szybki obiad.
szybki obiad z biedronki

Pieczone filety z makreli

  • Skład to tylko- filet z makreli, sól, suszona papryka, suszona marchewka i zioła prowansalskie.
  • Makrela jest super źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, których zwykle brakuje w naszej diecie. Regularne spożywanie ryb nadal ma więcej pozytywnych skutków zdrowotnych, niż ich niejedzenie. Dlatego nie musisz unikać ich ze względu na metale ciężkie.
  • 100 g pieczonej makreli to 291 kcal i aż 19 g białka.
  • Zjedz ją z frytkami z piekarnika (tak, tak, na frytki też jest miejsce w zdrowej diecie) i sałatką. Gotowanymi ziemniaczkami (też kupisz je w Biedronce) i kiszoną kapustą lub w formie fish-burgera.
szy ki obiad z biedronki

Pierogi ruskie z cebulką Nasze Smaki

  • Bardzo prosty skład- mąka pszenna, ziemniaki gotowane, woda, ser twarogowy, cebula, olej rzepakowy, sól, smalec wieprzowy, ocet, pieprz. Gdybyś robiła pierogi w domu, to użyłabyś praktycznie takich samych składników.
  • Całe opakowanie to jedna porcja, która dostarcza 560 kcal i 19 g białka.
  • Jedyne co warto dodać do tych pierogów, to porcja warzyw. Jednak nie musisz wznosić się na wyżyny swoich kulinarnych umiejętności- ogórek kiszony pokrojony w ćwiartki też będzie okej.
  • Pierogi wystarczy podgrzać przez 4 minuty w mikrofali, podgrzać na patelni w niewielkiej ilości wody. Jednak nawet wybierając drugą opcję, przygotowanie całkiem zdrowego obiadu, nie zajmie Ci więcej niż 10 minut.
szybki obiad z biedronki bez mięsa

Pomysły na szybki obiad z Biedronki (dla wegan)

Vege burger z burakami

  • Prosty skład, który bazuje na białku grochu. Duży plus dla producenta, za to, że burgery mają znikome ilości nasyconych kwasów tłuszczowych, co w przypadku wegańskich produktów wcale nie jest normą.
  • W jednym kotlecie jest 11 g białka, co jest średnim wynikiem. Dlatego jeśli będziesz komponować obiad, to zadbaj o to, aby inne produkty były bogate w błonnik.
  • Z czym zjeść- w formie tradycyjnego burgera, do którego możesz dodać plasterki marynowanego tofu, aby zwiększyć ilość białka. Z warzywami na patelnię, do których dodasz ciecierzycę. Albo z opiekanymi ziemniakami i surówką. Wtedy w ramach deseru zjedz wegański jogurt bogaty w białko albo garść orzechów.
pomysł na wegański obiad z biedronki

Gyros roślinny na bazie grochu

  • Prosty i krótki skład. Jednym z głównych składników jest białko grochu i białko pszenicy. To ważna informacja dla osób na diecie bezglutenowej. W składzie jest też cukier, jednak pełni on funkcję przyprawy, więc nie musisz się go obawiać, nawet jeśli masz insulinooporność.
  • Jedna porcja produktu (1/2 opakowania) dostarcza 233 kcal, 17 g białka i niewielkich ilości nasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Gyros wymaga podgrzania przed zjedzeniem, dlatego nie sprawdzi się jako obiad „na wynos”. Głównie dlatego, że produkt straci walory smakowe.
  • Roślinny gyros możesz wykorzystać do tortilli/lawasza lub przygotować do niego frytki i surówkę.
wegański obiad z biedronki

Jak widzisz, w Biedronce jest całkiem spory wybór gotowców, które sprawdzą się na szybki obiad. A ty masz jakieś swoje ulubione sposoby na awaryjny obiad?

Udostępnij

Chcesz schudnąć i poprawić wyniki badań?

Sprawdź opcję indywidualnej współpracy

oferta_grafika Sprawdzam